Teamcoaching

Je kunt contact met mij opnemen als je op zoek bent naar begeleiding van een team dat weet dat het anders moet maar je weet niet hoe. Jullie zijn in transitie en kunnen wel wat hulp gebruiken in het effectiever en plezieriger halen van resultaten.

Voor mij begint een samenwerking met kennismaken, in levende lijve, om een goede indruk te krijgen van elkaar. Voor een goed oriënterend gesprek kan je me altijd bellen. Het liefst doe ik dat in beweging, bijvoorbeeld tijdens een wandeling.

We starten met een intentie-onderzoek. Een transitie wordt in gang gezet, uitgevoerd en gedragen door groepen mensen dus we zullen snel aan de slag gaan met het team. Soms hangt het één samen met het ander en is er een mix nodig van persoonlijke support en ondersteuning in het team. Al kennismakend en samenwerkend komen we daar wel uit.

De aanpak die ik kies is gebaseerd op de principes uit Theory-U, ik noem het een ‘create-the-things-that- you-want model’ dat ontwikkeld is door Otto Scharmer, docent aan het MIT in Boston. Het is een model wat je kan helpen te bewegen van iets wat je niet wilt, noem het een ‘probleem’ of een uitdaging, in ieder geval iets dat je wilt veranderen, naar iets wat je wel wilt, een oplossing. Daarbij is er altijd een lichamelijke- en een mentale ik of wij die dat wil of willen. Een ratio en een gevoel, een hoofd en een hart. De verbinding tussen beide, bij het individu en onderling in het team, daar gaat het wat mij betreft over en daar wil ik mee aan de slag.

Daarnaast breng ik de nodige project- en teamervaring mee uit een werkverleden als IT-businessconsultant waar ik vaak een coachende rol vervulde en kan me daarom goed verplaatsen in het wel en wee én de euforie van samenwerken in een teamverband.

We spreken af naar welke betekenomische resultaten we toe werken en leggen deze vast. Dat is de leidraad. We reflecteren en evalueren tijdens het traject en stellen tijdens de rit bij waar nodig. Want er zijn maar weinig recht-toe-recht-aan wegen die naar Rome leiden maar er komen, dat doen we.